مشاهده «خروس کولی» و «گربه پالاس» برای اولین بار در تالاب قره قشلاق

آمار مطالب

کل مطالب : 121
کل نظرات : 28

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 31
باردید دیروز : 34
بازدید هفته : 140
بازدید ماه : 137
بازدید سال : 1568
بازدید کلی : 41467

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دیاریم بناب و آدرس bonabmath.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : یوسف
تاریخ : چهار شنبه 15 خرداد 1392
نظرات

 

 به گزارش سبز پرس بیوک رئیسی با اعلام این مطلب و تاکید بر لزوم حفاظت از زیستگاه خروس کولی گفت: برای تدوین برنامه مدیریتی حوضه آبخیز تالاب قره قشلاق طبق رویکرد زیست بومی و توانمند سازی جوامع محلی و گرد آوری و به روز رسانی اطلاعات پایه موافقت نامه ای سه جانبه بین این اداره کل و طرح حفاظت از تالاب های ایران و گروه زیست محیطی مردم نهاد جوانان سرزمین «دامون» منعقد شده و تا به حال نتایج ارزنده ای از اجرای آن حاصل شده است.

«خروس کولی» 

    رئیسی در مورد نتایج رضایت بخش این پروژه گفت: مشاهده شناسایی و سرشماری 76 گونه پرنده در زمستان 89 ومشاهده گونه هایی مثل خروس کولی اجتماعی و گربه پالاس برای اولین بار در این منطقه از نتایج این پروژه تا کنون است و این امر به خاطر تلاش های محیط بانان و همکاری کارشناسان تشکل دامون محقق شده است.

    تالاب«قره قشلاق» در بناب به دلیل زیبایی وتنوع گونه های جانوری وگیاهی به عروس تالاب های شمال غرب كشورشهرت یافته است. این تالاب كه یكى از تالاب‌‏هاى شمال غرب كشور است  که از سال ۱۳۶۴ به دلیل برخورداری از قابلیت های بالای زیستگاه برای زمستان و تابستان گذرانی پرندگان در دسته های انبوه و واقع شدن در مسیر مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به عنوان منطقه شکار ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت.

    خروس کولی اجتماعی یا دشتی در ایران زمستان ها مهاجر عبوری است و در حاشیه دریای خزر و شمال غرب دیده شده است اما هنوزپراکندگی آن در ایران به طور دقیق مشخص نشده است.

     گربهٔ پالاس یک گربه‌سان وحشی کوچک است. این جانور تقریباً به اندازهٔ یک گربه خانگی است چشمان گرد گربه پالاس، برجسته‌ترین ویژگی‌اش به شمار می‌آید، جمعیت این گربه  هم اکنون در معرض تهدید قرار دارد.



Ad
تعداد بازدید از این مطلب: 2680
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
فرهاد در تاریخ : 1393/9/8/bonabcity - - گفته است :
باسلام لطفا از خشک شدن این تالاب جلوگیری نمائید باتشکر


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بناب شهری است در آذربایجان شرقی. درست است بناب از نظر وسعت یکی مانده به آخر در استان است ولی تمدن بزرگی را در حود جای داده است زمانی که در میاندوآب چند خانوار زندگی می کردند جمعیت بناب به1000نفر هم می رسید.داشتن مردم خوب ودلیر ومسولان کارگشته باعث پیشرفت این شهرستان شد . این شهرستان هم دانشگاه دولتی دارد وهم فرودگاهی بنام سهند را در خود جای داده استوهم پیست اتومبیل رانی موتور سواری واسب دوانی دارد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود